aug 10

Læs min beretning om en rejse jeg havde med DUF rejser, en anmeldelse omkring DUF rejser.

Vi starter historien om min dårlige erfaring med DUF rejser et halvt år før vi skulle afsted ca.

Vi bestilte en rejse til Sunny Beach i 2010 ved DUF rejser, udelukkende fordi DUF rejser tilbød fri entre på vores stam diskotek Den Glade Viking, som vi vidste var det største skandinaviske diskotek i Sunny Beach. Derfor valgte vi altså DUF rejser istedet for Viby som vi havde rejst med året før, og for nogle vedkommende endda de sidste par år før. Dette viste sig hurtigt at være en fejl, for DUF rejser viste sig at have en elendig service.

Det hele gik sådan set fint, næsten helt til vi skulle afsted. Vi skulle afsted mandag i uge 28, klokken 07 om morgenen. Telefonen ringede så nogle gange i weekenden optil, hvor vi ikke fik taget den, og eftersom det var hemmeligt nummer kunne vi ikke ringe tilbage. Søndag eftermiddag gik den så igennem, vi var alle begyndt at pakke til turen, da vi får at vide at Jesper som er direktør i DUF rejser har ringet, og vores rejse er rykket til mandag aften kl. 21 i stedet for. Rejsen bliver således rykket i slutningen også, så vi ikke kommer hjem mandag morgen, men derimod mandag aften. Dette passede ikke særlig godt med arbejde, og vi beklagede os derfor til Jesper der så tilbød os en kompensation på 2500 pr. rejsedeltager. Vi havde jo som sådan ikke noget valg, men blev aldrig helt klar på hvorfor DUF rejser valgte at flytte os nu hvor vi havde bestilt så lang tid inden.

Den rigtige anmeldelse af DUF rejser kommer først nu her, for Jesper lovede os at overføre pengene med det samme så vi kunne bruge pengene dernede og på den måde få en super fed ferie. Dette viste sig dog ikke at stemme, og vi havde uendelig mange samtaler med banken, hvor vi spurgte næsten dagligt om pengene var gået ind.  Vi prøvede også at komme i kontakt med DUF rejser både på deres hovedkontor og på Jespers mobil nummer som vi havde fået, desuden på mail også. Dette viste sig så at blive nærmest umuligt, for DUF rejser går tydeligvis ikke ind for høj service.

Vi skulle være i Sunny Beach i to uger, og havde i en af ugerne bestilt den største party pakke med. Den indeholdte et cruise med fri champagne og øl ombord. Denne skulle ligge tirsdag eller onsdag, men blev rykket i BEGGE uger til søndag grundet “dÃ¥rligt vejr” dette gjorde at de fleste ikke fik udnyttet den frie bar fordi de jo skulle hjem om natten.

Vi oplevede også flere gange at DUF guiderne var fulde, og ikke var i stand til at guide os ordenligt. Til DUF arrangementerne måtte vi knap nok forlade forsamlingen, og der stod DUF guider nærmest som vagter rundt omkring. Dette gjorde det nærmest umuligt at forlade en fest hvis man syntes den var kedelig, eller skulle hjem og skifte til noget andet tøj. Vi prøvede en pub crawl med Party Square der viste sig at være meget bedre, og dette kan helt sikkert anbefales!

DUF rejser blev dog ved med at skuffe os. Vi var jo blevet lovet af DUF rejser at vi skulle hjem mandag kl. 17 istedet for det helt oprindelige tidspunkt der lagde så man skulle afsted kl. 02 mandag morgen. Dette gjorde os jo istand til at gå i byen søndag aften også. Søndag omkring klokken 8 kom der en guide ind. Vi var ellers så småt ved at gøre os klar til at komme ud og få noget at spise, og så videre i byen. Nogle af os havde hævet ekstra penge så vi ikke vil løbe tør i byen. Guiden fortalte os så at vores hjemrejse var blevet rykket til klokken 02 mandag morgen, så vi kunne altså ikke gå i byen. På den måde tog DUF rejser altså lige en aften i byen fra os. DUF guiden beklagede selvfølgelig meget, og sagde at vi kunne klage til Jesper, direktøren for DUF rejser, når vi kom hjem.

Da vi kom hjem fortsatte kampen om at få de 2500 kr pr. rejsedeltager (det var alligevel 12500 i alt). Vi ringede HVER dag til DUF rejser, og skrev mail om at hvis der ikke snart skete noget, så ville vi kontakte forbrugerklagenævnet og anmelde DUF rejser. 3 uger efter vi skulle have haft pengene gik de så ind. Det var en lang og sej kamp med Jesper, direktøren for DUF rejser om at få pengene, som vi i lang tid ikke troede vi ville se igen.

Jeg kan endvidere tilføje at flere også havde problemer med DUF rejser der nede, der var en gruppe piger vi snakkede med, bestående af 6 piger som hver i sær en aften havde stået alene og gerne ville følges hjem af DUF guiderne. Dette skulle jo ikke være noget problem, da DUF havde lovet at de nok skulle følge os hjem hvis vi stod i denne situation. For hver af de 6 piger gjaldte det dog at de ikke blev fulgt hjem, fordi guiderne mente at de kunne finde noget andet, og at der var for langt hen til deres hotel. Som pige (og sådan set også drenge) gælder en regel i Sunny Beach om at man ikke går alene hjem, da folk er meget korrupte dernede og kan finde på næsten alt.

Jeg håber at nogen læser min anmeldelse hvor jeg på det kraftigste vil advare mod at rejse med DUF rejser! Jeg vil meget gerne høre om andre der har haft dårlige oplevelser med DUF rejser. Du kan endvidere også læse flere anmeldelser her på Trustpilot.

Mine venner og jeg har haft gode erfaringer med Viby rejser og anbefaler derfor Viby rejser istedet for DUF rejser.

4 Responses to “DUF rejser anmeldelse af min dÃ¥rlige rejse med DUF rejser!”

  1. phillip siger:

    DUF Rejser beskyldes for at snyde guiderne. De får herre røvfuld på trustpilot

    http://www.trustpilot.dk/review/www.duf-rejser.dk

  2. admin siger:

    Ja, og der er desværre noget om det.
    Jeg prøver i hver fald kun at fortælle folk hvor dårlige DUF i virkeligheden er. Jeg håber ikke der er nogen der bliver udsat for noget lignende det vi har været ude for!

  3. sonni siger:

    Hej jeg har rejst med dem i to uger og der havde vi ingen problemer og jeg skal rejse med dem igen i år jeg vil sige det sgu nedre det i har oplevet og forstår jer godt. men jeg tager dem igen nu har jeg haft dem før og det bliver 2 uger igen.

preload preload preload